citromos sült csirke krumplipürével és uborkasalátával – Zitronen-Huhn mit Kartoffelpürree und Gurkensalat

 

comp_DSC02141_edited.jpg

egyszerübb nem is lehetne, mégis olyan volt, mintha egy komplett vasárnapi ebédet ettünk volna.

2 db csirkemell (kb. 4 cm-es darabokra vágva)

2 ek ghee (olvasztott, tisztított vaj) + 2 ek sima vaj

1 lilahagyma

2 répa (4 cm-es darabokra vágva)

1 citrom leve

só, bors

A csirkemellet a tisztított vajon mindkét oldalon megpirítottam, sóztam, borsoztam, meglocsoltam a citromlével, rátettem az apróra vágott lilahagymát és a répát, felöntöttem kevés vízzel, hozzáadtam a vajat és fedö alatt készre sütöttem.

Ez alatt elkészült a krumplipüré (szerecsendióval, sóval, vajjal, kevés tejjel összetörve) és a klasszikus uborkasaláta (uborka, zöldhagyma, só, ecet, olaj, víz és kapor hozzáadásával – tálaláskor egy csipet édespaprikával megszórva)

 

2 Stück Hühnerbrust (in ca. 4cm große Stücke geschnitten)

2 EL Ghee  + 2 EL Butter

1 Lila-Zwiebel (klein geschnitten)

2 Möhren (in ca. 4cm große Stücke geschnitten)

der Saft einer Zitrone

Salz, Pfeffer

Die Hühnerbrust in Ghee anbraten, salzen, pfefferm, Zitronensaft, Zwiebeln, Möhren, etwas Wasser und die Butter hinzugeben und zugedeckt fertiggaren.

Währendessen das Kartoffelpürree (gewürzt mit Muskatnuss, Salz, Wasser und etwas Milch) fertigmachen.

Gurkensalat ungarischer Art:

Gurke hobeln, mit Frühlingszwiebeln und Salz vermischen, ca. 30 Minuten stehen lassen. 1 EL Essig, ein TL Zucker, 1 EL Olivenöl und etwas Dill mit 0,2 L Wasser verrühren auf die Gurke+Zwiebeln gießen. Beim Anrichten mit etwas süßem Paprikapulver bestreuen.

 

 

 

 

Leave a comment