medvehagymás spárga leveles tésztában – blätterteig mit spargel und bärlauch

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a tavaszban az a jó, hogy ha vége a medvehagyma szezonnak, akkor végre megjelenik a spárga. ha készítettünk egy kis medvehagymapesztót, bátran próbálkozhatunk a spárga-medvehagyma párosításával, egészen bizonyos, hogy nem fogunk csalódni. ha nem voltunk ilyen elörelátóak, bármilyen más zöldpesztót is használhatunk.  

a leveles tésztát 7×7 cm-es kockákra vágtam, a közepüket megkentem pesztóval,  rátettem egy-egy fél baconba tekert félszál spárgát (nem kell elöfözni) átlósan. a leveles tésztát mindkét oldalról felhajtottam, tojásfehérjével megkentem, patmezánnal megszórtam. a 200°C-ra elömelegített sütöben 20 percet sütöttem.OLYMPUS DIGITAL CAMERA           wenn die bärlauch-saison vorbei ist, ist endlich spargelzeit. das beste ist, man kann beides miteinander kombinieren. vorausgesetzt, man war so vorausschauend und hat einige gläser mit bärlauch-pesto im kühlschrank stehen. falls nicht, versucht es einfach mal mit einem anderen pesto. es wird gerantiert genausogut schmecken. 

blätterteig  in mundgerechte stücke (7x7cm) schneiden, auf die mitte etwas bärlauchpesto geben, darauf die in bacon eingerollten halbierten spargelstangen geben, den blätterteig von beiden eiten “hochklappen”, mit eiweiß bepinseln und parmesan darauf streuen. im vorgewärmten backofen bei ca.  °C 200 ca. 20 minuten backen.