rózsaszínüre sült kacsamell birsalmával, ribizlivel és petrezselyem gyökeres gesztenyepürével – rosarote Entenbrus mit Quitten, getrockneten Johannisbeeren und Kastanien-Petersilienwurzel-Püree

comp_DSCF6167-1.jpg

1. 2 birsalmát feldaraboltam és egy nagyobb tüzállótálba tettem. 1,5 dl vizet tettem hozzá, picit megsóztam és betettem a sütöbe 180°C-ra.

2. a kacsamell börös részét kockásan bevagdostam, majd egy felforrósított serpenyöben kevés kókuszolajon megsütöttem (elöször a börös oldalon 4 percet, aztán a másik oldalon szintén 4 percet).

az elösütött kacsamellett betettem a birsalmához a sütöbe: 180°-on 25 percet sült. ekkor a sütöt kikapcsoltam és a kacsamellett további 5 percet pihentettem.

ki kell tapasztalni, én szeretem, ha rózsaszínü, de lehet pár percet tovább hagyni a sütöben.

amkor betettem a kacsamellett, megnéztem, elég folyadék van-e a birsalma mellett, majd öntöttem hozzá még egy kevés vizet ill. fehérbort és adtam hozzá egy kanálka mézet, majd  egy félmarék szárított ribizlit (nem muszáj, de jó ízt adott a birsalmához)

3. a gesztenyepüréhez 10 dkg fött gesztenyét és egy nagyobb petrezselyemgyökeret (megfözve) kevés kókusztejjel ´s sóval pürésítettem.

Leave a Reply

