sült kelbimbó – im ofen gebratener Rosenkohl

comp_DSC00566

a kelbimbó azokhoz a zöldségekhez tartozik, amelyet nem igazán szoktak szeretni. általában csak levesben úszkál 1-2 darab, amely puhára föve valljuk be, nem nagy szám. ellentétben a sütöben sült kelbimbóval.

az ötletet még évekkel ezelött “chili &vanilia” blogjából merítettem és ilyenkkor összel azóta gyakran készítem.

a kelbimbók végeit levágom, külsö leveleit leszedtem, megmostam, megszárítgattam, a nagyobbakat félbevágtam. vágott felükkel lefelé egy sütöpapírral kibélelt tepsibe tettem, és a 220 °C-ra elömelegített sütöben 15 percet sütöttem.

közben elkészítettem a szószt:

1ek szójaszósz (kinek-kinek, ha belefér a paleoba, ha nem só is elég)
3ek szezámolaj
6ek víz
fél zöldcitrom leve
1 gerezd fokhagyma (fokhagymanyomón átnyomva)
egy kis darab friss gyömbér (fokhagymanyomón átnyomva)
fél chilipaprika, kimagozva, felaprítva

a szósszal összekeverve, pirított szezámmaggal és zöldhagymával megszórva sült szalonnával/ sonkával tálalom 🙂

Leave a comment