tepsis fasírt – ofen-frikadellen mit pilzragout

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a fasírttal kapcsolatban annyi kivetnivalóm van, hogy nem szeretem, ha a fokhagymás olaj napokig átjárja a lakást. éppen ezért kitaláltam a tepsis fasírtot.

a fasírthoz valókat összekevertem (20 dkg darált  marhahús, 1 tojás, marék mandulaliszt, egy fej apróra vágott hagyma, egy fokhagymacikk, kiskanálnyi pirospaprika, csipet só, maéknyi apróra vágott petrezselyem), vizes kézzel fasírtokat formáztam, majd egy sütöpapírral kibélelt tepsibe fektettem öket. a sütöpapírra elözöleg 3-4 evökanálnyi olívaolajat öntöttem és a fasírtokat megforgattam, hogy minden oldalról olajosak legyenek.  200°C-on 30 perc alatt készre sültek. közben megforgattam öket, hogy minden oldalon szép színt kapjanak.

a szokásos módon gombabarikást készítettem és karfiolrizzsel tálaltam.

Leave a Reply

