“karfiolrizs” – “reis” aus blumenkohl

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ha még nem említettem volna, itt az ideje: nagyon szeretem, hogy a paleós ételek zöme gyorsan elkészül, többnyire bonyodalmak nélkül.  a karfiolból készült “rizs”-nél egyszerübb köret talán nem is létezik. a karfiolt rózsáira szedtem, megmostam, majd egy késes aprítógépben felaprítottam. nem fért bele egyszerre a gépbe, így kb. 3-4 adagban aprítottam. egy nagy serpenyöben egy evökanál kókuszolajat forrósítottam fel és hozzáadtam a karfiolt. 4-5 perc alatt közepes tüzön pici sóval megszórva éppenhogycsak puhára sütöttem. olyan finom, hogy biztos vagyok benne, nem elöször készítettem.

2 adaghoz elég egy fél karfiol. a másik fele eláll a hütöben pár napot.

habe ich schon erwähnt, dass das paleo-essen wunderbar schnell und unkompliziert zuzubereiten ist? das beste beispiel ist dieser blumenkohl-“reis”. man nehme einen blumenkohl, nehme ihn in röschen, wasche ihn und zerkleinere ebendiesen in einer küchenmaschine.  anschließend eine große pfanne mit einem essslöffel kokosöl erhitzen und den blumenkohl und eine prise salz hinzugeben. bei mittlerer hitze in ca. 4-5 minuten fertig (aber nicht zu weich) garen. es ist soooooooo lecker 🙂 für zwei personen ist ein halber blumenkohl ausreichend. die andere hälfte kann paar tage im kühlschrank aufbewahrt werden.

Leave a Reply

