kenyerek kenyere – brot der brote

OLYMPUS DIGITAL CAMERA hónapokkal ezelött kinéztem már ezt a kenyeret és végre eljött az ideje kipróbálni. a hozzávalók beszerzése ugyan némi idöt igényel, de maga a kenyér összeállítása gyerekjáték. hihetetlenül finom és nagyon laktató. ezen tulajdonságai miatt azonnal fel is került a kedvencek listájára.  most mandulával sütöttem, legközelebb kipróbálom a törökmogyorós változatot.  az eredeti recept szerint megadott  juharszirupot kihagytam belöle, mert  nem vagyok oda az édesért.

hozzávalók:

(1 csésze = 250 ml)

1 csésze (135 g) napraforgómag

1/2 csésze (90 g) lenmag

1/2 csésze (65 g) mogyoró, vagy mandula

1 1/2 csésze (145 g) zabpehely

2 ek chia azték zsálya mag

4 ek psyllium útifű maghéj

(sajnos nekem nem volt itthon, lenmaggal váltottam ki, így nem állt 100%-osan össze ill. összeállt, csak szeleteléskor eléggé morzsálódik)

1 tk só

3 ek kókuszzsír, vagy ghee

1 1/2 csésze (375 ml) melegvíz

a száraz hozzávalókat egy tálban jól összekevertem. külön  kevertem össze a kókuszzsírt a melegvízzel, majd ráöntöttem a száraz hozzávalókra, és elkevertem. az útifű maghéj beszívta a nedvességet, és a “tészta” összeállt. a tetejét elegyengettem, majd legalább 2 órát állni hagytam.

a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. a középső rácson sütöttem 20 percet, majd kiborítottam a sütőformából, és anélkül visszatettem (fordítva) a rácsra, majd további 25-30 percig sütöttem (sütőfüggő,  30-40 perc is lehet). a felszeletelés előtt hagytam kihűlni. zárható edényben állítólag 5 napig eláll, de erre nem sok esély van.

a véletlen tegnap éppen zizi blogjára is elvezetett, ahol szintén megtalálható a recept 🙂

Leave a Reply

