mákos-banános-meggyes pite/ mohn-bananen-sauerkirsch-kuchen

eljutott hozzám is a paleó-étkezés. nem máról holnapra, lassú léptekkel, sok olvasással, megfigyeléssel. sok minden  tetszik benne, néhány dolog nem annyira. mondjuk kezdetnek ez a mákos pite igazá csábító. mindenféle mákos süteménykeböl a legjobban a tölteléket szeretem, ez pedig szinte csupa töltelék, tészta nélkül. illetve a tésztája maga a máktöltelék.  és szerencsére még csan nem is édes.  csak  éppen annyira, amennyire a banán édesíti. éppen fogamra való. apropó fogak: mivel ezt a mákos pitét reggelire javasolt enni, érdemes a munkahelyen is egy fogkefét tartani. hacsak nem alarunk a kollégákra csupa mákos foggal mosolyogni. alternatív ehetünk egy szép mosolygós piros almát a mákos pite után.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a paleó hedonista recept volt az alap, amely nálam kicsit módosult:

20 dkg darált mák

5 dkg kókuszreszelék

1 késhegynyi szódabikarbóna (vagy 1/2 sütöpor)

2 tojás

1 banán

1 alma

1 marék szárított meggy

csipet só

csipet  őrölt fahéj

2,5 dl víz

1 ek  kókuszzsír

1 marék szeletelt mandula a tetejére

a mákot összekevertem a kókuszreszelékkel, a szódabikarbónával, csipet sóval  és a fahéjjal.

hozzáadtam a vizet,  egyenként a tojásokat, majd a kókuszzsírt.

jól összedolgoztam a tésztát, majd hozzákevertem a darabokra vágott banánt, a reszelt almát és a meggyet.

egy  sütőpapírral kibélelt tepsibe simítottam, a tetejét szeletelt mandulával megszórtam.

előmelegített sütőben 200 fokon kb. 30 perc alatt megsütöttem.

ha a tésztába szúrunk egy fogpiszkálót és már nem ragad hozzá a tészta, akkor tökéletes.

Leave a Reply

