közkívánatra: juhtúrós pogácsa – schafskäse-kekse

a hétvégén nagy pogácsasütés volt és nagy nevetések, föleg, amikor arról volt szó, ki hogyan “teszi rá a rácsokat” a pogácsára.  az alábbi recept elronthatatlan, bátran álljon neki bárki:)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

60 dkg finomliszt

25 dkg vaj

1 tojás

25 dkg juhtúró (fetasajt)

2 tk. só

0,5 dl tej

1 pohár tejföl (2 dl)

2,5 dkg élesztő

csipet cukor

tojás a kenéshez

10 dkg reszelt sajt a tetejére

a tejet meglangyosítottam, a cukrot és az élesztőt belekevertem. lefedve félretettem. míg az élesztő beindult elmorzsoltam a vajat a liszttel, belekevertem a sót, a fetasajtot. közepébe mélyedést csináltam, ide ütöttem a tojást, tettem a tejfölt és a felfutott élesztőt is. közepesen kemény, jól gyúrható tésztát állítottam belőle össze. nem tettem egy éjszakára a hűtőbe, mert nem bírtam volna kivárni. szerencsére a hűtést lehet kicsit rövidíteni (de minimum 2 óra).

lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét berácsoztam, majd apró pogácsákat szaggattam belőle pogácsaszaggató híján egy pálinkás pohárral. sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, hagytam pihenni 30 percet. lekentem tojással, mindre tettem jó sok egy csipet reszeltsajtot, majd 220 fokra előmelegített sütőben sütöttem 15-20 percig.

a liszt 1/3 –át teljeskiörlésüvel szoktam pótoltam. így kicsit csalok és nem lesz lelkiismeretfurdalásom, ha megint megeszek együltömben egy fél tepsivel.

különleges tippek:

lányok, ne felejtsétek el a pogácsát szaggatás elött “berácsozni” és szaggatás után egyesével megsöndörgetni, így magasabbra nö meg.

ne felejtsétek el továbbá a tészta meggyúrása után megmosott ujjaitokra a gyürüiteket viszahúzni, különben stresszelni fog a gyürük ura másnap, amikor kiderül, hogy a gyürü ott maradt valakinél valamilyen konyhában.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

die traditionellen schafskäse-kekse sind ganz einfach zu backen.

man nehme:

600 g mehl

250 g butter

1 ei

250 g fetakäse vom schaf 

2 tl salz

0,5 dl milch

2 dl créme fraiche

2,5 g hefe (od. 7 g trockenhefe)

eine priese zucker

1 ei zum bestreichen

100 g geriebener käse 

die milch mit dem zucker etwas erwärmen (so, dass sie gerade warm ist, wenn man den finger reinsteckt), die hefe darunter rühren und zugedeckt ca. 5-10 minuten gehenn lassen. wenn ihre volumen sichtbar größer wurde, weiter verwenden. während dieser zeit das mehl mit salz, butter, fetakäse in einer großen schüssel zerbröseln. in die mitte eine vertiefung machen. hierein das ein, die hefe mit der milch und das créme fraiche gießen. hieraus einen mittelfesten teig kneten. zu einer kugel geformt und zugedeckt für eine nacht in den kühlschrank stellen. eilige können auch bereits nach 2 stunden weitermachen.

den teig auf einem holzbrett fingerdick ausrollen, mit einem messer die oberfläche  kreuz und quer  einritzen und mit einem kleinen schnapsglas (immer wieder in mehl tauchen, dann klebt der teig nicht so) kleine runde kekse ausstechen. diese dann auf ein mit backpapier ausgelegtes backblech stellen und 30 minuten stehen lassen. danach mit ei bestreichen und mit dem käse bestreuen. im den vorheizten ofen bei 220 °C in ca. 20-25 fertig backen.

vorsicht! die dinger machen echt süchtig und sind der star eines jeden buffets…

6 thoughts on “közkívánatra: juhtúrós pogácsa – schafskäse-kekse

  1. Már azóta készülődtem erre a pogira mióta olvastam róla nálad. Na akkor dagasztásra fel! Majd jövök, mondom! 🙂

Leave a Reply

