“tök”(életes)-tészta – nudeln mit kürbis

körülbelül egy éve készítettem egy tökös tésztát, amely olyan rossz lett, hogy fel sem került a recept a blogra és eszembe sem jutott, hogy valaha is kísérletezzek vele még egyszer. ha nem lett volna a pár héttel ezelött vett tökön egy recept, talán sosem tudtam volna meg, hogy lehet igazán finom, úgymond tökéletes tökös tésztát készíteni. szokásomhoz híven, egyet s mást másként csináltam, mint a recept adta, utólag mondhatom, minden a helyén volt.

egy nagy fej vöröshagymát,2 cikk fokhagymát, egy chilipaprikát apróra vágtam és olívaolajon megpirítottam, hozzáadtam a kockákra vágott tököt (az a körte alakú, “butternut”, amelyet elözöleg krumplihéjazóval megszabadítottam héjától), sóztam, borsoztam, szerecsendióztam, leöntöttem egy pohárka fehér borral, majd felöötttem kevés vízzel, mire kettöt rottyant már készen is volt. fél pohát tejföllel meglocsotam és összeekevertem a kifött tésztával, megszórtam pirított dióval és gorgonzolával. az utóbbi ugyan lemaradt a képröl, de tényleg volt rajta, amikor ettük.

One thought on ““tök”(életes)-tészta – nudeln mit kürbis

  1. Pingback: Im Käse- und Kürbishimmel auf Erden – Butternut Mac’n’Cheese « Paprika meets Kardamom

Leave a Reply

