túrófagyi – mindenki szereti

IMG_1252nevéhez méltóan, az élet napos oldalán találtam a túrókrémfagyi receptjét, amelynek egyszerüsége, gyorsasága és cukormentessége egyaránt megfogott. egy kicsit változtattam a hozzávalókon, de csak kényszerböl, mert a turmixom nem keverte össze jól a hozzávalókat és nekem kicsit túl tömörnek tünt a fagyialap. gondolom, az itteni túró és tejszín otthonitól eltérö zsírtartalma miatt.

IMG_1240 

hozzávalók: 25 dkg túró, 3 dl tejszín, 2 ek méz, 1 tk vanília esszencia – én tettem még hozzá 1,25 dl natúr joghurtot és plusz 1 ek mézet. a fentieket összeturmixoltam és a fagyigépben 20 perc alatt fagyivá hagytam változni. ezalatt összeturmixoltam egy jó maroknyi málnát 1 ek cukorral, amelyet aztán szintán átpasszíroztam egy kislyukú szürön, hogy málnaszirupot kapjak. (közben azon gondolkoztam, hogyan tudott nagymamám literszámra málnaszörpöt készíteni minden nyáron – én elég fáradtságosnak éreztem a pürésítést és föleg a magtalanítást).    plusz kettévágtam egy maracuja gyümölcsöt. a kész túrófagyit megöntöztem a málna- és a maracuja-sziruppal. mindkettönknek annyira bejött, hogy nem kétséges, fogunk még enni túrófagyit…

Leave a Reply

