áfonyalekvár

DSC09227úgy adódott a múltkorában, hogy két kisdoboz áfonyát vettem a spar-ban. csak otthon vettem észre, hogy kisebb vagyont hagytam ott értük. mivel hazafelé még a sarki zöldséges mellett mentem el, láttam, hogy ott is szép az áfonya, át is siklott a tekintetem az  árán – mint utólag kiderült pont feleannyiért. kicsit idegesített a dolog, mert általában szoktam figyelni arra, hogy mit mennyiért veszek. föleg pedig, hogy  a blokkot különben utólag nem is nagyon szoktam nézegetni.

DSC09228 

ha a blokkot  csak simán kidobtam volna, kíméltem volna az idegeimet. de nem így történt és milyen jó, különben nem föztem volta áfonyalekvárt. felbuzdulva a sárgabarack-lekvár sikerén, leszaladtam még néhány doboz áfonyáért a sarki zöldségeshez és úgymond féláron vettem szép nagyszemü áfonyát. így középáron jutottam a lekvárnak valóhoz.

DSC09233

2 kg áfonyát összekevertem 1 kg befözöcukorral és lassú tüzön 10 percig föztem. a lekvárt frissen kimosott üvegekbe töltöttem, meglöttyintettem  egy evökanál pálinkával (a biztonság kedvéért), a tetejüket rácsavartam, pár percre az üvegeket felfordítottam, majd szárazdunsztba pakoltam és egy hétig állni hagytam, mielött a spájzba kerültek:

DSC09254

2 thoughts on “áfonyalekvár

  1. Pingback: kókuszos golyók « NOKEDLI

  2. Pingback: tavaszváró – frühlingserwachen « NOKEDLI

Leave a Reply

